Zmień rozmiar tekstu A A A Zmień kontrast przycisk włączyjący/wyłączający wersję kontrastową strony

Informacje

Skargi na dostępność niektórych produktów i usług

Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność

niektórych produktów i usług

 

Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej z siedzibą w Białej Rawskiej, ul. Jana Pawła II 38, 96-230 Biała Rawska (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów
i usług.

 

Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.

 

Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.

 

Forma i miejsce złożenia skargi

  1. Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:
    1. pisemnie:
      1. za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres centrali lub każdej placówki Banku,
      2. za pomocą faksu na numer fax: +48 46 813 14 31,
      3. na adres do doręczeń elektronicznych:AE:PL-58206-62856-UUUBE-18.
      4. osobiście poprzez złożenie pisma w Centrali lub każdej placówce Banku,
    2. ustnie do protokołu podczas wizyty klienta w każdej placówce Banku.
    3. elektronicznie na adres e-mail: bank@bsbr.pl.
  1.  Adresy placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.bsbr.pl.

 

Dane zawarte w skardze

  1. W pisemnej skardze umieść:

    1) swoje imię i nazwisko;

    2) adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;

    3) informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;

    4) informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;

    5) informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;

    6) żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.

  2. W skardze możesz wskazać preferowany sposób, w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.
  3. Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.
  4. Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni. 
  5. Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:

    1) odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni.  

    2) o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.

  6. Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.

 

Terminy rozpatrzenia skargi

  1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
  2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
  3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:

    1) wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;

    2) podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.

  4. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:

    1) pisemnej lub

    2) e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).

  5. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

 

Odpowiedź na skargę

  1. Odpowiedź na skargę zawiera:

    1) informację o wyniku rozpatrzenia skargi;

    2) imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;

z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.

  1. Jeśli:

    1) nie uwzględniliśmy Twojej skargi – to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;

    2) uwzględniliśmy Twoją skargę – to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.

  1. Na skargę odpowiemy:

    1) na piśmie;

    2) przy użyciu czcionki 12 pkt (na Twoje żądanie użyjemy większej czcionki).

  1. Na skargę odpowiadamy:

    1) listem poleconym na adres wskazany w skardze,

    2) na skrzynkę do doręczeń elektronicznych,

    3) e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem.

    Hasło do odczytania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi.

  1. Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:

    1) odwołać się do Zarządu Banku Spółdzielczego w Białej Rawskiej. Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;

    2) złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).

Skargi na dostępność niektórych produktów i usług
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies, więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

© 2025 Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej