Dzięki usłudze BLIK możesz szybko, prosto i bezpiecznie:
- płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
- wykonywać przelew na numer telefonu – nie musisz znać numeru konta odbiorcy, a jedynie jego numer telefonu. Wystarczy, że obie strony transakcji będą miały dostępną funkcję Przelewu na telefon BLIK w swoich aplikacjach mobilnych
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK
RODZAJ LIMITU | domyślny | maksymalny |
Wypłata z bankomatu | 500 PLN | 10 000 PLN |
Transakcje bezgotówkowe | 500 PLN | 10 000 PLN |
Płatności internetowe | 500 PLN | 10 000 PLN |
Przelew na telefon BLIK | 500 PLN jednorazowo maksymalnie 1000 PLN dziennie | 500 PLN jednorazowo maksymalnie 1000 PLN dziennie |
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitu: wypłat z bankomatu, transakcji bezgotówkowych i płatności internetowych logując się do usługi bankowości elektronicznej.
Limity Przelewu na telefon są stałe.
Jak aktywować BLIKA?
Proces aktywacji przedstawiamy na przykładzie wersji aplikacji dla urządzeń z system Android. Aktywacja dla urządzeń z systemem iOS jest analogiczna.
1. Zaloguj się do aplikacji i wejdź w opcje "Ustawienia"
2. Wybierz opcję "BLIK" i:
- przesuń suwakiem na tryb "Włączony";
- wybierz rachunek powiązany z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK)
- zaakceptuj Regulamin korzystania z usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej Banku Spółdzielczego z Grupy BPS lub niezrzeszonego Banku Spółdzielczego współpracującego z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A.
- a następnie ZAPISZ ustawienia.
3. Zaakceptuj dyspozycję wpisując e-PIN lub używając cech biometrycznych i korzystaj z usług BLIK.
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji Nasz Bank oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.
BLIK – przelewaj, płać i wypłacaj wygodnie:
- wypłaty z bankomatu bez karty
W celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu.
- płatności w sklepie stacjonarnym
Aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze tej opcji, przejść do aplikacji mobilnej Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności zyskujesz nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
- płatności w sklepie internetowym
Aby dokonać transakcji w sklepie internetowym, wystarczy włączyć aplikację mobilną Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo masz możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
- Przelew na telefon BLIK
Aby wykonać Przelew na telefon BLIK, wystarczy włączyć aplikację mobilną Nasz Bank i funkcję Przelewów na telefon BLIK. Następnie kliknąć Przelew na telefon BLIK i wybrać numer odbiorcy ze swojej książki w telefonie lub wpisać numer telefonu odbiorcy. Kontakty, do których będzie można wysłać Przelew na telefon BLIK będą oznaczone logo BLIKA.
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu e-PIN do aplikacji mobilnej Nasz Bank
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację Nasz Bank
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Nasz Bank i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
Instrukcja aplikacji mobilnej "Nasz Bank"